«БУЛІНГ – ПРОБЛЕМА СУЧАСНОСТІ,

ЯК ВТРАТА МОРАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ!»

Агресивна та свідома поведінка однієї дитини щодо іншої, образливі прізвиська, глузування, піддражнювання, підніжки, стусани з боку одного або групи учнів щодо однокласника або однокласниці – є ознаками нездорових стосунків, які можуть привести до цькування – регулярного, повторюваного день у день знущання. Регулярне та цілеспрямоване нанесення фізичної й душевної шкоди стало об’єктом уваги науковців та педагогів, починаючи з 70-х років минулого століття, й отримало спеціальну назву – булінг. Від випадкової бійки буллінг відрізняється систематичністю й регулярністю.

З метою недопущення та попередження негативних проявів насильства серед дітей в закладах освіти проводиться активна виховна робота серед студентської молоді та інформування викладацького складу щодо змін в законодавстві, а саме, закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу».

Так, в Кіровоградському медичному коледжі ім. Є.Й. Мухіна відбулася змістовна зустріч з Ольгою Гріднєвою, представником громадської організації «Турбота» та Ольгою Вариченко, старшим інспектором відділу зв’язків з громадськістю управління патрульної поліції в Кіровоградській області.

До проведеного заходу були залучені викладачі, керівники груп, завідувачі відділень, вихователі гуртожитку.

IMG 1659

Під час бесіди були визначені пріоритетні напрямки спільної діяльності щодо поліпшення становища дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах; шляхи оптимізації зусиль, спрямованих на заходи попередження та подолання агресивної поведінки дітей, булінгу та правопорушень в дитячому середовищі, розглядалися такі питання: що таке булінг, хто може стати жертвою булінгу, хто може стати агресором, причини поведінки агресора, жертви, свідків.

Учасники заходу визначали варіанти вирішення даної проблеми відносно кожної із ролей учасників булінгу, а також, зробили висновки: агресор, як і жертва, потребує допомоги родини, колективу, адміністрації, а будь-яку проблему можна вирішити, якщо про неї знають та її обговорюють.

IMG 1661

Ольга Гріднєва зауважила, що саме жертвами булінгу найчастіше стають діти, які чимось вирізняються серед інших. До прикладу, скромно одягнуті, відмінники в навчанні, не мають дорогих ґаджетів або є представниками іншої раси. Раніше таких дітей називали «білі ворони». Україна займає 9 місце серед 42 досліджуваних країн за відсотком жертв булінгу серед підлітків. За даними Міністерства внутрішніх справ, у 2017 році з булінгом зіткнулися 67% дітей. 40% із них нікому про це не говорили і не зверталися за допомогою, трохи менше половини соромляться говорити про це, а 22% вважають явище нормою.

IMG 1667

Ольга Вариченко у розгляді та обговоренні практичних ситуацій насилля в шкільному середовищі привела приклади можливих випадків та наголосила про зміни в законодавстві про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії боулінгу. Під час заходу учасники переглянули та прокоментували відеопрезентацію «Булінг серед дітей. Як його розпізнати», обговорили практичні ситуації насилля в студентському середовищі. Після перегляду уривку тематичного кінофільму учасники зустрічі активно висловили свої думки з даного питання.

IMG 1671

Наприкінці зустрічі Присяжнюк С.С. зауважила, що створення безпечного середовища у навчальному закладі та попередження конфліктів, правопорушень та інших негативних явищ серед студентів залежить саме від нас, викладачів та адміністрації навчального закладу. «Ми маємо інформувати студентів та їх батьків про шляхи виявлення, запобігання та припинення випадків цькування під час проведення виховних годин, індивідуальних бесід та через інші канали комунації. Ми отримали новий якісний інструмент захисту прав дитини, давайте про нього не забувати!».

Мир’ян О.В.,

керівник групи 111л