IMG 0249

Пізнавальна діяльність в медицині проявляється в процесі діагностики, творчій інтуїції медика, за допомогою яких малюється картина захворювання – це можливо за допомогою художньо-образного мислення.

Скульптори і художники передали нам цілий пласт даних про захворювання.

«На основі картин поставити «діагноз»» - така практика дозволить:

- розвинути увагу та спостережливість,

- отримати інформацію про те, як люди минулого сприймали хвороби,

- долучитися до давнього мистецтва діагностики.

П.Рубенс «Портрет Сюзанни Фоурмент»

125susan

Із картини можна зробити висновок, що збільшена щитоподібна залоза, екзофтальм.

А ось «Сплячому Амуру» Караваджо дісталося по повній, адже ціаноз вух і губ, набряклі щоки, запалені суглоби, жовта шкіра, запала грудна клітка і положення голови можуть бути ознаками ювенільного ревматоїдного артриту і серцевої недостатності.

sleeping-cupid-16081-1024x731

wert

Картина Рембрандта «Купання Вірсавії» свідчить про рак лівої молочної залози, метастази в лімфовузли.

01

Із картини Леонардо да Вінчі «Мона Ліза» можна зробити висновок про ліпому на правій кисті, ксантелазму в куточку правого ока.

Симонетта Веспуччі – Сандро Боттічеллі «Народження Венери»

400px-Sandro Botticelli - La nascita di Venere - Google Art Project - edited

В очах дівчини блукає світла печаль, ніби на муки йде вона в земне життя. У віці 23 роки Симонетта померла від туберкульозу.

Рембрандт «Автопортрет з Саскією на колінах»

self-portrait-with-saskia-in-the-parable-of-the-prodigal-son.jpgLarge

Яскравий рум’янець на щоках подруги і музи Саксії Рембрандта може свідчити про наявність у неї туберкульозу. Саксія після 9 років шлюбу померла у віці 30 років від туберкульозу.

19.11.2018 р. в рамках тижня циклової комісії викладач внутрішньої медицини Пустовіт Т.М. разом зі студентами  гр. 429 С провела інформаційну годину  «Проблеми пацієнтів із пієлонефритами», на якій студенти узальнили, розширили та удосконалили знання із матеріалу, вивченого на теоретичних та практичних заняттях.

kgh19

IMG 20181119 154613

22.11.2018 р. викладач медсестринства у внутрішній медицині

Передерій Л.В. провела відкрите практичне заняття на тему «Функції медсестри у вирішенні проблем пацієнта при нирковокам’яній хворобі» у I бригаді групи 419 С, на якій вона використала такі методи активізації розумової діяльності студентів: фронтальне  опитування за методом «Мікрофон», «Ромашка Блума», тестовий контроль, вирішення типових та нетипових задач, кейс метод, мозковий штурм – «прийом Фішбоун», самоконтроль, взаємоконтроль.

Теоретичні питання для методу «Ромашка Блума»

  • Що таке нирковокам’яна хвороба?
  • Які основні клінічні прояви НКХ?
  •  Як поводиться хворий при нирковій кольці?
  • Як надати невідкладну допомогу при нападі ниркової кольки.?
  • Чому виникає біль при нирковій кольці ?
  • Яка діагностика НКХ?
  • Які існують методи лікування НКХ?
  • Що таке метафілактика?
  • Які принципи профілактики НКХ?
  • Чому хворому потрібно забезпечити достатню гідратацію впродовж лікування?
  • Як ви думаєте, чому важливо знати склад каменів?
  • Що буде, якщо хворому на НКХ не забезпечити під час лікування достатню гідратацію?
  • Що буде,  якщо під час нападу покласти міхур з льодом на поперекову ділянку?
  • Чим відрізняється лікування НКХ під час нападу і в міжнападний період?
  • За якими критеріями ви оціните ефективність лікування хворих на НКХ?

Кейс- метод

Пацієнтка В., 48 років, звернулася до лікаря з приводу артеріальної гіпертензії, на яку вона страждає 5 років. Із анамнезу : протягом 3 років навесні та восени відзначає підвищення температури тіла до 37,6 град. С, озноби, розлади сечовиділення, ниючий біль у попереку праворуч. Лікувалась у домашніх умовах травами, але поліпшення стану не було. За останній рік двічі спостерігались нападоподібні болі в поперековій ділянці, після чого сеча мала червоний колір Викликала ШМД. Після надання допомоги стан покращувався. Обстежуватися не йшла, тому що доглядає за перестарілою матір’ю.  Об’єктивно: шкіра звичайного кольору, надмірна огрядність. У легенях везикулярне дихання. Межі серця зміщені вліво на 2 см, тони серця ослаблені, акцент ІІ тону над аортою. Пульс – 80 за 1 хв, напружений, ритмічний. АТ 180/110 мм. рт. ст. Живіт мякий. Печінка і селезінка не збільшені. Симптом Пастернацького різко позитивний справа  Аналіз сечі: відносна густина – 1015, реакція – лужна, білок – 0,099 г/л, лейкоцити – 30-40 у полі зору, еритроцити – 1-2 у полі зору, циліндри гіалінові – 1-2 у полі зору.

Завдання:

1. Поставте попередній діагноз. Відповідь обґрунтуйте.

2. Якої інформації не вистачає?

3. Як ви думаєте, що було з хворою, коли вона викликала ШМД?

4. Яку допомогу тоді ймовірно її надавали?

5. Чи потрібні цій хворій якісь додаткові методи обстеження, і якщо потрібні, то які?

6. Яким повинно бути лікування? 

7. Дайте рекомендації хворій стосовно її подальшого життя.

M1

M3

При відпрацюванні практичних навичок використовувались методи роботи в малих групах та дебрифінгу.

M8

В рамках тижня циклової комісії  внутрішньої та сімейної медицини  вдруге проводився КВЕСТ із внутрішньої медицини, який викликав захопленість  у студентів. Мета заходу – закріпити знання та уміння обстежувати пацієнтів із захворюваннями  внутрішніх органів. Тому завдання і питання квесту спрямовані  таким чином, щоб студенти максимально реалізували свої уміння. Квести – це зараз дуже популярно серед молоді. Квести – це ігри з великим числом головоломок  та інших завдань. Учасникам потрібно не тільки бігати, але і думати, розгадувати, висувати версії.  Квест -  гарний спосіб розвитку логіки та нестандартного мислення, адже найпотужніший  розвиток відбувається у грі.

Квест – розважальна гра для команди, мета якої -  вийти із локації. Щоб це зробити, учасники повинні зібрати по ходу підказки, ключі, натяки. Щоб успішно виконати всі завдання, потрібно бути спритним, уважним, сумлінним, ерудованим.  Чим навчання в коледжі не квест, тільки в локації  КМК?  Все теж саме, що і в грі, але основна мета – отримати спеціальну освіту та підвищити свою конкурентоздатність на ринку праці. В сучасному навчальному процесі  важливу роль  відіграє особистість студента, його зацікавленість в отриманні нових знань, тому наше завдання – запропонувати  такі форми навчання, які будуть спрямовані на розвиток компетентностей  та мотивацію студентів.

Ідея проведення  не просто розважального квесту, а квесту із внутрішньої медицини у викладача виникла у 2015 році. Готували  маршрути, завдання, ребуси, головоломки і все це відпрацьовували    майже всією групою 319 л, форватером якої була староста цієї групи – Катерина Омельченко.  Неймовірна кількість фантастичних та земних ідей було тоді запропоновано та реалізовано у першому квесті з внутрішньої медицини  у 2015 році.

LLVrUYHYvN8

ФОТО ініціаторів та реалізаторів першого КВЕСТУ із Внутрішньої медицини 319 л група – 2015 рік.

Другий квест дещо вдосконалений, відкоригований, відновленний з урахуванням сучасних вимог сучасної групи студентів. Сюжет був наступний – команда доктора Хауса проводить відбір із числа студентів 3-го  курсу фельдшерського відділення Кіровоградського медичного коледжу для подальшого навчання, а згодом і працевлаштування  у навчальному госпіталі Принстон – Плейнсборо.  Учасники КВЕСТУ боролись за місця у відділеннях Роберта Чейза, Джеймса Уілсона, Еріка Формана, Лізи Кадді, Еллісон Кємерон – виконуючи їх завдання у конкурсах «Вибух мозку»,  «Ерудит», «Діагности», «Знак якості» та «Еко трапеза».

Сміливцями другого квесту були команди груп 329л (Гросул А., Васалатій Є., Приріз Л., Яблуновська А., Скрипник А., Мусіяка В., Зіменко А., Ляуш О. ) та 339л (Савостіна Ю, Сидоренко М., Фільнюк К.,Цибульська Н.,Сторчова Д.,Бердиченко І., Ткач О., Балаєв Є. ). На думку викладача,  кожний учасник  - спритний, ерудований та заслуговує на перемогу, і, незважаючи на отримані бали, в очах викладача – кожний учасник є переможцем.

Оригінальною була ідея – призначати журі із числа старшокурсників, яка виправдала себе.  Відповідальність, серйозність та ерудованість членів журі (Антипов Сергій, Бачинська Вікторія, Ворона  Валерія, Дубина Марина,         Урда Юлія )   та помічників ведучого (Іванов Олег та Резніченко Ярослав) – студенти 419 л  проявилась у проведенні квесту та підведенні підсумків.

Отже, вітаю вас, сміливці!

kgh18

Фрагменти відеопитаньдля конкурсу «Знак якості»

1

k1834

2

1ry8

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ

1. Конверт у ведучого 

Конверт на 3 (третьому) підвіконні справа

 3. Конверт не 5-му правому ряду, 1-му місці зліва

 4. Конверт за зеленою дошкою справа

 5. Конверт на 4-му лівому ряду, 1-му місці справа  

 6. Конверт на 1-му підвіконня зліва  

 7. Конверт на 6-му правому ряду, 1-му місці справа

 8. Конверт у Яни

 9. Конверт у ведучого